Kesän 22 tuntikuvaukset

VATSA-PEPPU-REISI  (60 min) Helpon askelluslämmittelyn (voi sisältää hyppyjä) jälkeen tehdään monipuolisesti vatsaa, selkää, pakara- ja reisilihaksia kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä. Tehokasta täsmäliikuntaa. Ja lopuksi palauttavat venyttelyt.

AAMUTREENI (55 min.) Tunti sisältää alkulämmittelyn (ei sisällä hyppyjä), monipuolisen lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyt. Lihaskunto-osuudessa vaihtelevat harjoittelu oman kehon painolla, lisäpainoilla ( käsipainot, kahvakuula tms.) ja kuntopiiritreeni. Tämä tunti käynnistää päivän mukavasti!

KEHONHUOLTO (60 min.) Tunnin tavoitteena on lihastasapainon kehittäminen, liikkuvuuden parantaminen ja syvien lihasten aktivoiminen. Päälihasryhmien sopusointuisella harjoittelulla edistetään kehon toiminnallisuutta.

PUMP (60 min) Pump on 60-minuutin kestovoimaharjoitteluohjelma kaikenikäisille ja -kuntoisille. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja toimii vaihteluna esimerkiksi kuntosaliharjoittelulle. Harjoittelu tehdään levytangoilla, joiden painomäärää voit itse säädellä oman tasosi mukaisesti. Helppoa, tehokasta ja ennen kaikkea huippumukavaa treenausta hyvän musiikin tahdissa.

ZUMBA® (55 min) Fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa. Et tarvitse aiempaa tanssitaustaa osallistuaksesi zumba®- tunnille.

 

 

 

 

FITCROSS/ CIRCUIT (60 min) on helppoa kiertoharjoittelua yksinkertaisilla perusliikkeillä ja toiminnallisilla liikkeillä. Tunnilla harjoitetaan lihasvoimaa, kestävyyttä ja tasapainoa. Liikkeitä tehdään omalla kehonpainolla ja erilaisilla lisäpainoilla. Yksinkertaista ja tehokasta. Tunti soveltuu kaiken ikäisille, erityisesti +60-vuotiaille.

FITJOOGA (60 min) Fitjooga on dynaaminen ja reipas joogatunti, joka kehittää monipuolisesti voimaa, kestävyyttä ja tasapainoa sekä lisää liikkuvuutta.
Tunti aloitetaan alkukeskittymisellä sekä mahdollisesti hengitysharjoituksilla. Kehoa lämmittävien liikkeiden jälkeen siirrytään hengityksen rytmiin eteneviin lattia-, seisoma- sekä tasapainosarjoihin. Tunnilla liikkeille annetaan erilaisia vaihtoehtoja helpommista haastavampiin, jotta jokainen voi joogata oman tason mukaisesti. Tunti rakentuu vaihtuvan teeman mukaisesti (esim. Eteen- tai taaksetaivutukset, aurinkotervehdykset) sekä päätetään loppuliikkeiden kautta lyhyeen rentoutumiseen.

LATTARI (60 min) on tanssillisiin askelsarjoihin pohjautuva tunti. Tunnilla liikutaan lattarimusiikin tahdissa. Helppoja askelsarjoja, joiden avulla saat hien pintaan ja hymyn kasvoille.
 

KAHVAKUULA (60 min ) Kahvakuula on toiminnallista harjoittelua parhaimmillaan. Tunti treenataan patteri- harjoitteluna, jolloin treenaat itse omassa tahdissa aikaa vastaan. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi jo valmiiksi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Yksinkertaista ja tehokasta.

LIHASHUOLTO (60 min) Kehonhuoltotunnilla lämmitellään kevyesti kehoa dynaamisilla liikkeillä herätellen. Lämmittelyn jälkeen tunnilla kehitetään liikkuvuutta erilaisilla venytystekniikoilla. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille, jotka haluavat kehittää ja ylläpitää kehonsa liikkuvuutta monipuolisesti. 

LAVIS (55 min) perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

PILATES (60 min) Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tällä tunnilla keskitymme hengityksen ja liikkeen yhdistämiseen. Pilatesliikkeet vahvistavat erityisesti selkä-, vatsa- ja lantion alueen lihaksia sekä parantavat kehon hallintaa, liikkuvuutta ja ryhtiä. Liikkeitä tehdään sekä seisten että matolla. Tunnilla saatetaan käyttää myös erilaisia välineitä kuten isoa tai pientä palloa, keppiä tai joogatiiltä ja-vyötä.

STEP + PUMP (60 min) Ensin perus- ja vauhtikestävyyttä kehittävä aerobinen osuus steplaudalle askeltaen (30 min) , sen jälkeen täsmätreeniä keski- ja ylävartalon lihaksille Pump-levypainolla. 

ÄITI-VAUVA -tunnilla äidit treenaavat kuntopiirin tyylisesti tai muilla tehokkailla lihaskuntoliikesarjoilla. Välillä liikkeitä tehdään vauvan kanssa. Mukana olevan lapsen suositusikä on alle 2 v.

Yhteystiedot

Liikuntakeskus Kimmoke

Viitantie 23, 90900 Kiiminki
puh. 044 068 4648
(palvelee kuntosalin aukioloaikoina)
kiimu (at) kiimu.fi

Kiimingin Urheilijat ry:
Johtokunta
Jaostot