Ohjatut tunnit / tuntikuvaukset

PUMP ( 60 min) Pump on 60-minuutin voimaharjoitteluohjelma kaikenikäisille ja -kuntoisille. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja on erinomainen vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle. Se muokkaa kehoa tehokkaasti ja monipuolisesti. Harjoittelu tehdään levytangoilla, joiden painomäärää voit itse säädellä oman tasosi mukaisesti. Helppoa, tehokasta ja ennen kaikkea huippumukavaa treenausta hyvän musiikin tahdissa. Ohjaajillamme käytössä samanlainen ohjelma ja se vaihtuu n. 3 kk välein.

KAHVAKUULA ( 60 min ) Kahvakuulaa voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi jo valmiiksi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Yksinkertaista ja tehokasta.

KUNTOJUMPPA ( 60 min) Perusjumppaa ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Tehokas eri lihasryhmiä kehittävä lihaskuntotunti. Tunnilla huomioidaan erityisesti keskivartalon lihasten vahvistaminen ja liikkuvuuden harjoittaminen. Tunnilla voi olla mukana myös väline esim. keppi, käsipainot, gymstick.

KEHONMUOKKAUS ( 60 min) Lihaskuntoharjoittelua ilman vaikeita askelsarjoja. Tehokas eri lihasryhmiä kehittävä lihasvoimaharjoittelutunti. Tunnilla huomioidaan koko vartalon lihasryhminen vahvistaminen. Tunnilla tehdään liikkeitä sekä kehon omalla painolla ja lisäpainojen kanssa.

VATSA-PEPPU-REISI  (55-60 min)  Lyhyen  ja helpon lämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti vatsaa, selkää, pakara- ja reisilihaksia kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä. Tehokasta täsmäliikuntaa. Ja lopuksi palauttavat venyttelyt.

STARTTIKIINTEYTYS ( 50 min) Sopii erityisesti "Minä aloitan nyt" -päätöksen tehneille liikkujille. Lihaskuntoharjoittelua, jossa lämmitellään ilman vaikeita askelsarjoja ja hyppyjä. Monipuolisesti eri lihasryhmiä kehittävä lihasvoimaharjoittelutunti. Tunnilla huomioidaan erityisesti keskivartalon lihasten vahvistaminen ja liikkuvuuden harjoittaminen. Tunnilla voi olla mukana myös väline esim. keppi, käsipainot, gymstick.

FITCROSS (  60  min) on toiminnallista kiertoharjoittelua. Liikkeitä tehdään oman kehonpainolla ja erilaisilla lisäpainoilla. Yksinkertaista ja tehokasta. Sopii myös aloittelijalle. Tunti sisältää monipuolisen lihaskuntoharjoittelun lisäksi lyhyen alkulämmittelyn ja venyttelyn.

HIIT (30min) Tehokas 30 minuutin intervallitreeni. Treeni kohottaa kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti.

YHTEISTREENi AIKUINEN-LAPSI (  55  min) on toiminnallista kiertoharjoittelua. Liikkeitä tehdään oman kehonpainolla ja erilaisilla lisäpainoilla. Yksinkertaista ja tehokasta. Tunti on suunniteltu sopivaksi aikuiselle ja yli 8-vuotiaalle lapselle. Tunti sisältää monipuolisen lihaskuntoharjoittelun lisäksi lyhyen alkulämmittelyn ja venyttelyn.

BAILALATINO (60 min) sopii kaikille tanssista ja lattarirytmeistä innostuneille. Tunnin liikkeet ovat yksinkertaisia, joihin on helppo päästä mukaan, vaikka ei olisi aiemmin paljon tanssinut. Tuntiin sisältyy pieni lihaskunto-osuus ja loppuvenyttely

LAVIS ( 60 min) perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

FITJOOGA (60 min) on dynaaminen joogatunti, joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunnilla tehdään joogalle ominaisia asentoja (asanoita) sekä erilaisia liike- ja tasapainosarjoja hengityksen rytmiin rauhallisen musiikin soidessa taustalla. Jooga-tunti toimii kokonaisvaltaisena kehonhuoltona ja soveltuu kaikille. Liikkeistä voi tehdä helpompia tai haastavampia versioita. Tunnilla ollaan avojaloin. Varaathan mukaasi pitkähihaisen lopputunnilla matolla tehtäviä rentoutusliikkeitä varten.

HATHAJOOGA (60 min) Levollisessa hengityksen rytmissä tehtäviä liikkeitä rentouttaen kehoa ja mieltä. Tunnilla puretaan kehon jännityksiä venyttävillä ja osin pumppaavilla liikkeillä. Lämmitämme kehoa pikku hiljaa kohti syvemmin avaaviin asentoihin

Yhteystiedot

Liikuntakeskus Kimmoke

Viitantie 23, 90900 Kiiminki
puh. 044 068 4648
(palvelee kuntosalin aukioloaikoina)
kiimu (at) kiimu.fi

Kiimingin Urheilijat ry:
Johtokunta
Jaostot