tuntikuvaukset

VATSA-PEPPU-REISI  (60 min) Helpon askelluslämmittelyn (voi sisältää hyppyjä) jälkeen tehdään monipuolisesti vatsaa, selkää, pakara- ja reisilihaksia kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä. Tehokasta täsmäliikuntaa. Ja lopuksi palauttavat venyttelyt.

AAMUTREENI (60 min.) Tunti sisältää alkulämmittelyn (ei sisällä hyppyjä), monipuolisen lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyt. Lihaskunto-osuudessa vaihtelevat harjoittelu oman kehon painolla, lisäpainoilla ( käsipainot, kahvakuula tms.) ja kuntopiiritreeni. Tämä tunti käynnistää päivän mukavasti!

PUMP (60 min) Pump on 60-minuutin kestovoimaharjoitteluohjelma kaikenikäisille ja -kuntoisille. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja toimii vaihteluna esimerkiksi kuntosaliharjoittelulle. Harjoittelu tehdään levytangoilla, joiden painomäärää voit itse säädellä oman tasosi mukaisesti. Helppoa, tehokasta ja ennen kaikkea huippumukavaa treenausta hyvän musiikin tahdissa.

ZUMBA® (55 min) Fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa. Et tarvitse aiempaa tanssitaustaa osallistuaksesi zumba®- tunnille.

FITJOOGA (60 min) Fitjooga on dynaaminen ja reipas joogatunti, joka kehittää monipuolisesti voimaa, kestävyyttä ja tasapainoa sekä lisää liikkuvuutta.
Tunti aloitetaan alkukeskittymisellä sekä mahdollisesti hengitysharjoituksilla. Kehoa lämmittävien liikkeiden jälkeen siirrytään hengityksen rytmiin eteneviin lattia-, seisoma- sekä tasapainosarjoihin. Tunnilla liikkeille annetaan erilaisia vaihtoehtoja helpommista haastavampiin, jotta jokainen voi joogata oman tason mukaisesti. Tunti rakentuu vaihtuvan teeman mukaisesti (esim. Eteen- tai taaksetaivutukset, aurinkotervehdykset) sekä päätetään loppuliikkeiden kautta lyhyeen rentoutumiseen.

LAVIS (55 min) perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

PILATES (60 min) Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tällä tunnilla keskitymme hengityksen ja liikkeen yhdistämiseen. Pilatesliikkeet vahvistavat erityisesti selkä-, vatsa- ja lantion alueen lihaksia sekä parantavat kehon hallintaa, liikkuvuutta ja ryhtiä. Liikkeitä tehdään sekä seisten että matolla. Tunnilla saatetaan käyttää myös erilaisia välineitä kuten isoa tai pientä palloa, keppiä tai joogatiiltä ja-vyötä.

+50v -jumppa (60 min) On nimensä mukaisesti yli 50-vuotiaiden oma tunti, jolla ei hypitä. Tunti sopii monentasoisille liikkujille, koska ohjaaja huomioi liikkujien mahdolliset rajoitteet (polvi,- lonkka-, olkapäävaivat). Tunnit ovat koko kroppaa kuormittavia kokonaisuuksia. Tunnilla koet liikkumisen ilon, josta jää sinulle hyvä mieli ja mahdollisesti hikikarpaloita treenipaidan pintaan.

 

Yhteystiedot

Liikuntakeskus Kimmoke

Viitantie 23, 90900 Kiiminki
puh. 044 068 4648
(palvelee kuntosalin aukioloaikoina)
kiimu (at) kiimu.fi

Kiimingin Urheilijat ry:
Johtokunta
Jaostot