Ohjatut tunnit / tuntikuvaukset

 

CIRCUIT (60 min) on helppoa kiertoharjoittelua yksinkertaisilla perusliikkeillä harjoittaen lihasvoimaa, kestävyyttä ja tasapainoa. Liikkeitä tehdään omalla kehonpainolla ja erilaisilla lisäpainoilla. Yksinkertaista ja tehokasta. Tunti soveltuu kaiken ikäisille, erityisesti +60-vuotiaille.

FITCROSS (55  min) on toiminnallista kiertoharjoittelua. Liikkeitä tehdään oman kehonpainolla ja erilaisilla lisäpainoilla koko kehon lihakset monipuolisesti tunnilla treenaten. Sopii myös aloittelijalle. Tunti sisältää monipuolisen lihaskuntoharjoittelun lisäksi lyhyen alkulämmittelyn ja venyttelyn.

FITJOOGA (60 min) Fitjooga on dynaaminen ja reipas joogatunti, joka kehittää monipuolisesti voimaa, kestävyyttä ja tasapainoa sekä lisää liikkuvuutta.
Tunti aloitetaan alkukeskittymisellä sekä mahdollisesti hengitysharjoituksilla. Kehoa lämmittävien liikkeiden jälkeen siirrytään hengityksen rytmiin eteneviin lattia-, seisoma- sekä tasapainosarjoihin. Tunnilla liikkeille annetaan erilaisia vaihtoehtoja helpommista haastavampiin, jotta jokainen voi joogata oman tason mukaisesti. Tunti rakentuu vaihtuvan teeman mukaisesti (esim. Eteen- tai taaksetaivutukset, aurinkotervehdykset) sekä päätetään loppuliikkeiden kautta lyhyeen rentoutumiseen.

FITMOVE (60 min) on pelkästään askelsarjoihin pohjautuva tunti. Tunnilla rakennetaan helppoa koreografista askelsarjaa. Perus- ja vauhtikestävyyttä kehittävä aerobictunti. Tunnin lopussa tehdään lyhyet vatsalihastreenit.
KAHVAKUULA (60 min ) Kahvakuula on toiminnallista harjoittelua parhaimmillaan. Tunti treenataan patteri- harjoitteluna, jolloin treenaat itse omassa tahdissa aikaa vastaan. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi jo valmiiksi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Yksinkertaista ja tehokasta.

KEHONHUOLTO (60 min) Kehonhuoltotunnilla lämmitellään kevyesti kehoa dynaamisilla liikkeillä herätellen. Lämmittelyn jälkeen tunnilla kehitetään liikkuvuutta erilaisilla venytystekniikoilla. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille, jotka haluavat kehittää ja ylläpitää kehonsa liikkuvuutta monipuolisesti. Tunnilla ollaan avojaloin.

KUNTOJUMPPA (60 min) Perusjumppaa ilman vaikeita askelsarjoja ja hyppyjä. Tehokas eri lihasryhmiä vahvistava lihaskuntotunti. Tunnilla vahvistetaan erityisesti jalka- ja keskivartalon lihaksia ja liikkuvuutta. Tunti tehdään sekä omalla kehonpainolla että pieniä lisäpainoja hyödyntäen.

LAVIS (60 min) perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

PILATES (60 min) Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tällä tunnilla keskitymme hengityksen ja liikkeen yhdistämiseen. Pilatesliikkeet vahvistavat erityisesti selkä-, vatsa- ja lantion alueen lihaksia sekä parantavat kehon hallintaa, liikkuvuutta ja ryhtiä. Liikkeitä tehdään sekä seisten että matolla. Tunnilla saatetaan käyttää myös erilaisia välineitä kuten isoa tai pientä palloa, keppiä tai joogatiiltä ja-vyötä.

PUMP (60 min) Pump on 60-minuutin kestovoimaharjoitteluohjelma kaikenikäisille ja -kuntoisille. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja toimii vaihteluna esimerkiksi kuntosaliharjoittelulle. Harjoittelu tehdään levytangoilla, joiden painomäärää voit itse säädellä oman tasosi mukaisesti. Helppoa, tehokasta ja ennen kaikkea huippumukavaa treenausta hyvän musiikin tahdissa. Ohjaajillamme käytössä samanlainen ohjelma ja se vaihtuu n. 3 kk välein.

SLOWJOOGA (60 min) Slowjooga on tunti, mikä kehittää liikkuvuutta, tasapainoa, voimaa ja mielenrauhaa. Se vahvistaa kehon ja mielen välistä yhteyttä. Tunti alkaa lyhyellä hengitysharjoituksella, minkä jälkeen tehdään virtaavia asanasarjoja hengitystä mukaillen ja dynaamisia, pitkäkestoisempia asanoita. Harjoitus päättyy noin 20 minuutin restoratiiviseen eli rentouttavaan harjoitukseen. Tehdään siirtymä päivän tohinoista kohti yötä. Tunti sopii kaikille.

STEP + CORE (60 min) Ensin perus- ja vauhtikestävyyttä kehittävä aerobinen osuus steplaudalle askeltaen (35 min) , sen jälkeen täsmätreeniä keskivartalon lihaksille (20 min) ja lopuksi venyttelyt (5min). 

TOIMINNALLINEN TUNTI (60 min) Monipuolisia harjoitteita kehon omalla painolla tehtynä tai pienillä lisäpainoilla. Sopii kaikenlaisille liikkujille.

VATSA-PEPPU-REISI (60 min) Helpon askellus lämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti vatsaa, selkää, pakara- ja reisilihaksia kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä. Tehokasta täsmäliikuntaa. Ja lopuksi palauttavat venyttelyt.

ZUMBA® (55 min) Fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa. Et tarvitse aiempaa tanssitaustaa osallistuaksesi zumba®- tunnille.

ÄITI-VAUVA -tunnilla äidit treenaavat kuntopiirin tyylisesti tai muilla tehokkailla lihaskuntoliikesarjoilla. Välillä liikkeitä tehdään vauvan kanssa. Mukana olevan lapsen suositusikä on alle 1,5v.

Yhteystiedot

Liikuntakeskus Kimmoke

Viitantie 23, 90900 Kiiminki
puh. 044 068 4648
(palvelee kuntosalin aukioloaikoina)
kiimu (at) kiimu.fi

Kiimingin Urheilijat ry:
Johtokunta
Jaostot