Kiimingin Urheilijat

« Lokakuu 2017 »
Ma Ti Ke To Pe La Su
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


LAATUA JA MONIPUOLISUUTTA

- koulutetut ohjaajat
- KiimU:n ryhmäliikuntalukujärjestykset löydät itsellesi tunnit KKI:n liikuntapiirakkasuositusten mukaisesti. Katso terveysliikuntasuositukset aikuisille.

KIMMOKKEEN SYYSKAUSI ma 28.8.- pe 22.12.2017    

Osta kausimaksu netissä

Kun olet maksanut kausimaksun netissä, päivitämme kortin voimaan. Uudet jumppaajat saavat korttinsa tullessaan jumpalle.

Syyskauden muutaman ensimäisen maanantain tuntien ohjaajana toimii Henna.

 

 

 

Ladattava Jumppakalenteri  (pdf-tiedosto)

Huomioithan että oma tapaturmavakuutuksesi on kunnossa. TUNNEILLE OSALLISTUVAT EIVÄT OLE VAKUUTETTUJA seuran puolesta. Ohjaajien toiminta on vastuuvakuutettu.

Ohjatut tunnit / TUNTIKUVAUKSET

PUMP ( 60 min) Pump on 60-minuutin voimaharjoitteluohjelma kaikenikäisille ja -kuntoisille. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja on erinomainen vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle. Se muokkaa kehoa tehokkaasti ja monipuolisesti. Harjoittelu tehdään levytangoilla, joiden painomäärää voit itse säädellä oman tasosi mukaisesti. Helppoa, tehokasta ja ennen kaikkea huippumukavaa treenausta hyvän musiikin tahdissa. Ohjaajillamme käytössä samanlainen ohjelma ja se vaihtuu n. 3 kk välein.

KAHVAKUULA ( 60 min ) Kahvakuulaa voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi jo valmiiksi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Yksinkertaista ja tehokasta.

STEP  ( 55 min) Tunti, jossa tehdään tehokasta perusaskellusta steplaudalle noin 45 min. Tehokkaasti rasvaa polttava tunti. Aerobisen osuuden lisäksi tunti sisältää tehokkaita lihaskuntoliikkeitä (punnerrukset, vatsarutistukset). Sopii erinomaisesti liikuntaa jo jonkin aikaa harrastaneille.

KIINTEYTYS (60 min) Perusjumppaa ilman vaikeita askelsarjoja. Helpon lämmittelyn tehdään monipuolisesti koko kroppaa kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä. Tehokas eri lihasryhmiä kehittävä lihaskuntotunti. Tunnilla voidaan käyttää välineitä kuten käsipainoja tai gymstickiä.

KUNTOJUMPPA ( 60 min) Perusjumppaa ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Tehokas eri lihasryhmiä kehittävä lihaskuntotunti. Tunnilla huomioidaan erityisesti keskivartalon lihasten vahvistaminen ja liikkuvuuden harjoittaminen. Tunnilla voi olla mukana myös väline esim. keppi, käsipainot, gymstick.

LIHASKUNTO JA VENYTTELY (60 min) Tunnin ensimmäinen 30 minuuttia sisältää helpon lämmittelyn ja monipuolisesti koko kroppaa vahvistavia lihaskuntoliikkeitä. Jälkimmäinen 30 minuuttia sisältää kehonhuollollisia liikkuvuusharjoituksia ja pitkäkestoisia venyttelyjä.

KUNTOPIIRI (  45  min) on kiertoharjoittelua, jos muun muassa hyödyntäen käsipainoja ja step-lautaa. Yksinkertaista ja tehokasta. Sopii aloittelijalle. Tunti sisältää monipuolisen lihaskuntoharjoittelun lisäksi lyhyen alkulämmittelyn ja venytttelyn.

VATSA-PEPPU-REISI  (45-60 min)  Lyhyen  ja helpon lämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti vatsaa, selkää, pakara- ja reisilihaksia kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä. Tehokasta täsmäliikuntaa. Ja lopuksi palauttavat venyttelyt.

ÄIJÄTUNTI (60 min)  Miesten oma treenitunti. Tunnilla tehdään aerobista kuntoa, voimaa ja liikkuvuutta kehittäviä harjoitteita.  Tunnilla voidaan käyttää step-lautaa, gymstickiä, kahvakuulaa ja käsipainoja. Tunti sopii niin aloittelijalle kuin liikuntaan jo perehtyneellekin, koska liikkeet voi tehdä juuri sellaisina kuin se omalle kunnolle sopivat. Tuntiin sisältyy loppuvenyttelyt.

BAILALATINO (60 min) sopii kaikille tanssista ja lattarirytmeistä innostuneille. Tunnin liikkeet ovat yksinkertaisia, joihin on helppo päästä mukaan, vaikka ei olisi aiemmin paljon tanssinut. Tuntiin sisältyy pieni lihaskunto-osuus ja loppuvenyttely

LAVIS (50 - 60 min) perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

EasyHIIT  (25 min) sopii niin kuntoilijoille, urheilijoille kuin vasta-alkajillekin. HIIT polttaa kaloreita, kohottaa kuntoa, parantaa suorituskykyä ja antaa liikkeistä riippuen räjähtävyyttä ja jopa ketteryyttä. Helpot mutta kovatehoiset spurtit ja matalalla sykkeellä tehdyt lihaskuntoliikkeet vuorottelevat. Hiit osuus 25 min ja tämän jälkeen kehonhuolto. Aloittelijakin voi tulla tunnille.

KEHONHUOLTO (20 min)  Tunti sisältää rentouttavia ja palauttavia liikkeitä erilaisia venyttelytekniikoita ( mm. jooga) käyttäen musiikin  kera.  Erinomainen kehoa huoltava tunti kaikentasoisille liikkujille. Kehonhuolto pidetään EasyHIIT-tunnin perään.

FITJOOGA (55 min) on dynaaminen joogatunti, joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunnilla tehdään joogalle ominaisia asentoja (asanoita) sekä erilaisia liike- ja tasapainosarjoja hengityksen rytmiin rauhallisen musiikin soidessa taustalla. Jooga-tunti toimii kokonaisvaltaisena kehonhuoltona ja soveltuu kaikille. Liikkeistä voi tehdä helpompia tai haastavampia versioita. Tunnilla ollaan avojaloin. Varaathan mukaasi pitkähihaisen lopputunnilla matolla tehtäviä rentoutusliikkeitä varten.

PILATES (60 min) on Joseph Pilateksen luoma kehonhallintamenetelmä. Pilates -harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta. Pilates -harjoitteet käynnistyvät keskivartalon syvien lihasten aktivoimisesta ja ne toteutetaan hitaasti ja tarkkaan hengityksen rytmissä. Pilates -liikkeiden teho perustuu kuuteen harjoittelua ohjaavaan periaatteeseen: tarkkuus, keskittyminen, keskittäminen, kontrolli, virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunti rakentuu alkulämmittely liikkeistä, varsinaisista pilates harjoitteista sekä lopuksi lyhyestä venyttelystä. Tunnilla saatetaan käyttää apuvälineinä jumppapalloja tai pieniä käsipainoja. Pilates tunnilla voit olla sukkasillaan tai avojaloin sekä sinulla olisi hyvä olla mukanasi pieni pyyhe harjoitteita tukemaan.

Muutamille tunneille on rajoitettu osallistujamäärä:

  • STEP-tunnille on 47 paikkaa
  • PUMP-tunneilla on 47 paikkaa
  • Kahvakuulaan 35 paikkaa

 
 
 



 

 

 


 

Imago+ Oy